Водіям розповіли, як користуватись електрокаром: маленькі секрети для великого комфорту

Автомобільні експерти дали п’ять основних порад, які зроблять використання електромобіля максимально зручним.

Пункт 1: що вам потрібно для зарядки — розетка та кабель

Напевно всі знають, що заряджати електромобілі можна через будь-яку побутову розетку. Головне, щоб було заземлення. Так, заряджання буде повільним, проте для нічної зарядки (або денної біля робочого офісу) цілком підходить. Тим більше, що зазвичай кабель для заряджання від розетки є у комплектації кожного електромобіля. А ось специфічний кабель для зарядки (підключення до спеціальної зарядної станції) доводиться купувати окремо. І тут є певні нюанси. Зверніть увагу на довжину кабеля: чим він довший, тим зручніше буде підключитись до зарядної станції, навіть якщо вона розташована на певній відстані (через декілька паркомісць від вас). Також зауважте на можливість проходження певної потужності: має відповідати потужності заряджання вашого електромобіля або бути більшою. Крім того, зважайте на кількість фаз (одна або три) та типи роз’ємів для підключення.

Пункт 2: знову про зарядку, проте на рівень вище — власна зарядна станція

Якщо є така можливість (власний гараж або паркомісце вдома чи біля офісу), то є сенс встановити зарядну станцію типу «wallbox». Вона відповідає за контроль енергії, що надходить до електромобіля під час заряджання, та може працювати зі змінним 1-фазним або 3-фазним струмом, залежно від моделі. Крім цього, існують моделі під різну потужність (залежно від доступної потужності мережі) — максимум до 10-20 кВт. А це означає, що електромобіль можна буде заряджати значно швидше, ніж від побутової розетки.

Пункт 3: чи можна збільшити запас ходу

Одним з найгостріших питань для електромобіля є його запас ходу та можливість збільшення дистанції автономного пробігу. Якщо нещодавно не було відповіді на це запит, то сьогодні вже є — це пристрій ZipCharge GO. Фактично перед нами «power-банк» для електромобіля: бокс-валіза на колесах, всередині міститься невеличкий акумулятор. Наразі заявлено дві версії: з акумулятором на 4 або 8 кВт*год. Виробник обіцяє поповнення запасу ходу на 30-60 км, для чого знадобиться лише 30-60 хвилин; адже вихідна потужність пристрою немаленька: до 7,2 кВт.

Пункт 4: тепло в салоні — підігрів крісел та руля, автономний обігрівач

Комфорт — це також і тепло всередині електромобіля в холодну пору року. То ж варто подбати про різноманітні обігрівачі. Спеціалісти вже порахували, що підігрів сидінь та керма споживають менше енергії, ніж загальний обігрівач салону (ТЕН) електромобіля. А це, своєю чергою, сприяє зниженню загального споживання енергії від акумулятора, що дозволяє зберегти заряд та проїхати довше.

Пункт 5: спеціальні шини для електромобілів

Нарешті, останній пункт: зважайте на правильний вибір шин для електромобіля.

По-перше, в електромобілях через відсутність звуку роботи ДВЗ, дуже добре чути решту звуків: наприклад, шум від кочення шин. Отже, першою вимогою до специфічної гуми є її тиша під час кочення.

По-друге, електромобілі зазвичай важчі, за аналогічні традиційні автомобілі. То ж від шини вимагається збільшена вантажопідйомність (потрібні шини з високим індексом навантаження).

По-третє, опір коченню напряму впливає на споживання енергії та можливість подолання більшої дистанції на одному повному заряді акумулятора. А це означає, що від шини вимагається зменшення опору кочення.

Нарешті, четверте: зазвичай електромотори видають крутний максимальний момент з першого оберту ротора, завдяки чому електромобілі демонструють гарну динаміку. Проте це також означає специфічні вимоги до шин: вони мають забезпечувати гарне зчеплення з дорогою: варто зауважити, що вже навіть з’явились спортивні шини для електромобілів.

Джерело hotline.finance
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти