Водіям розповіли, як ремонтувати склоочисники своїми силами

Склоочисник може зламатися по-різному: не стартувати після увімкнення, зненацька зупинитися, рухатися неправильно. Важливо зафіксувати для себе момент поламки – це може допомогти при діагностиці та усуненні несправності.

“Двірники” не вмикаються або зупинилися

Перш за все слід перевірити запобіжник. Ця “дрібничка”може бути причиною як несподіваної зупинки щіток, так і їхнього страйку з першого моменту після увімкнення. Якщо запобіжник справді перегорів, склоочисники ніяких ознак життя не подають. Майте на увазі, що запобіжник може не лише перегоріти, а й створювати проблеми через окислені контакти – як власні, так і у гнізді коробки. З’ясувати, який саме запобіжник відповідає за “двірники”, можна за написами на кришці коробки запобіжників, в заводському мануалі або в інтернеті.

Склоочисники то працюють, то не працюють

Схоже, у вас проблеми в роз’ємах або обрив дротів проводки. Через проблеми з контактами у проводці склоочисники можуть то працювати, то не працювати, рухатися повільно. Виявити проблемне місце непросто: треба проінспектувати усі штекерні роз’єми на джгуті, який веде до двигуна склоочисників: всередині колодок може бути корозія та окисли. Їх треба прибрати, контакти промити або зачистити.

В першу чергу вивчайте роз’єми, розташовані у вологих, погано вентильованих місцях. Обриви дроту треба шукати в першу чергу там, де джгут може перетертися об щось – частини двигуна, ребра на стиках деталей кузова, отвори у перегородках, через які ці дроти проходять.

Щітки погано очищують скло

Перше за все, перевірте, чи не потрапило під щітку або в її конструкцію дрібне сміття або крига (взимку). Крім того, щітка може бути сильно зношеною: каркас “розбовтується”, гумове лезо втрачає робочі грані. Щітку треба замінити, в деяких випадках металевий каркас підігнути пасатижами, щоб усунути люфти.

У багатьох моделях можна переставити на повідець водійської сторони скла праву або задню щітку, щоб доїхати додому чи до автомагазину. Схожі проблеми при очищенні скла дають негаразди з потужною пружиною повідця: взимку вона може забитися кригою, крім того, може зіскочити зі свого місця або ослабнути від віку.

Щітки рухаються повільно або ривками

Причин може бути декілька – як проблеми з проводкою (див. вище), так і механічні. Перш за все перевірте, чи не порушилося кріплення повідця до його осі: деформовані шліци або погано затягнута гайка можуть бути причиною проблем. Гайку треба підтягнути, негаразди зі шліцами спробуйте тимчасово обійти, підклавши на конус металеву фольгу, наприклад, кілька шарів упаковки від шоколаду. Сама вісь, до речі, після пробігу машини за 100 – 150 тис. також може стати причиною неякісного очищення скла – через великий люфт у її підшипнику. Проблема вирішується заміною трапеції в цілому.

Також причиною ступінчастого, з ривками руху щіток по склу буває їхній знос – “розбовтаність” каркасу та поганий стан гумки. Щоб безпечно доїхати додому, спробуйте поставити на водійській стороні щітку з найкращим станом – якщо це дозволять її розміри.

Якщо “двірники” рухаються дуже повільно, але рівномірно, причиною може бути розмагнічування статора двигуна приводу (зокрема, внаслідок перегріву). В польових умовах ремонтувати моторчик навряд чи доцільно.

Джерело auto.24tv.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти