Проблем з авто не буде багато років: поради водіям, як продовжити життя двигуна

Двигун є серцем автомобіля і однією з його найуразливіших частин, від якої залежить нормальне функціонування всього механізму.

Видання “Автосвіт” розповідає про дієві заходи для подовження терміну служби двигуна.

По-перше, необхідно регулярно обслуговувати газорозподільний механізм. Якщо колінвал та розподільник втратять синхронізацію обертання, то двигун може отримати серйозні пошкодження: поршні зіткнуться з клапанами, що призведе до необхідності проведення капітального ремонту. Приводи розподільних валів можуть бути здійснені ременем або ланцюгом. Ремені зазвичай мають ресурс від 50 до 180 тисяч кілометрів – варто дотримуватись рекомендацій виробника і не перевищувати цей ліміт. Що стосується ланцюгів, то їх регламент часто не отримує належної уваги. Однак слід регулярно перевіряти стан ланцюга, оскільки при сильному зносі він може стрибнути через зуб або навіть поламатися.

На сьогоднішній день все рідше можна зустріти двигуни з гідрокомпенсаторами зазору, тому важливо регулювати зазори без чекання до сотні тисяч кілометрів пробігу. Особлива увага до зазорів потрібна, якщо автомобіль переключено на газ. Без регулювання клапани можуть пошкодитися, що може призвести до необхідності капітального ремонту.

Велике значення має також стан свічок запалювання. Збільшення зазору в свічці може призвести до поломки котушки запалення, а в результаті – витрати на заміну дорогого модуля. Особливо небезпечно пошкодження керамічного ізолятора свічки. Уламок кераміки, який має високу твердість, може спричинити поломку циліндра, поршня або клапанів. Тому важливо регулярно заміняти свічки запалювання.

Повітряний фільтр є одним з найпростіших розхідників, який захищає двигун від потрапляння твердих частинок разом з повітрям. Якщо фільтр перестає працювати, абразив може пошкодити двигун всього за кілька годин. Експерти рекомендують замінювати фільтр згідно з регламентом або частіше, якщо умови експлуатації автомобіля важкі.

Для двигуна слід використовувати лише оливу, яка відповідає рекомендаціям заводу з виробництва, оскільки умови експлуатації двигуна можуть бути складними. Інтервал заміни оливи можна скоротити вдвічі порівняно з заводськими рекомендаціями. Короткі пробіги та часті пуски призводять до розбавлення оливи бензином, тому важливо враховувати ці особливості.

Також необхідна увага до системи охолодження. Використання непідходящої охолоджувальної рідини або незамінення її вчасно може призвести до корозії, забруднення каналів, місцевих перегрівів і деформації циліндрів. Корозія може пошкодити лопаті насоса охолоджувальної рідини та спричинити деформацію головки блоку циліндрів, що вимагатиме капітального ремонту.

Щодо палива, рекомендацією є уникати заправок низькооктановим бензином та заправлятися лише на надійних заправних станціях.

Крім того, під час водіння автомобіля рекомендується прогрівати двигун перед початком руху. Варто намагатися тримати оберти двигуна на середньому рівні під час їзди. Небажані часті пуски та короткі поїздки, оскільки це може призвести до постійно холодного стану двигуна та розбавлення оливи бензином. Також варто уникати проїзду калюж та утримуватися від попадання води в циліндри, оскільки це може спричинити гідроудар та пошкодження блоку циліндрів.

Якщо дотримуватися всіх цих рекомендацій і регулярно проводити технічне обслуговування, двигун може служити протягом багатьох років без проблем.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти