Водіям розповіли, як продовжити життя паливної системи автомобіля
Запобігання завжди є більш економічним, ніж ремонт, особливо коли йдеться про одну з найскладніших і найдорожчих систем сучасного автомобіля – паливну систему. Як водієві слід поводитись, щоб забезпечити її безперебійну роботу на якомога більш тривалий термін?
Водії вже давно звикли пояснювати всі проблеми паливної системи низькоякісним бензином або дизпаливом. І, дивно, але в цьому аргументі є доля правди. Проте, існує ефективний спосіб уникнути цих проблем і зберегти форсунки, насоси і фільтри. І на щастя, ці прийоми не потребують складних маніпуляцій, пише “Автоцентр”.
Чому треба дбати про паливну систему?
Елементи паливної системи автомобіля коштують дуже дорого. Ремонтні роботи на більшості моделей обходяться великою сумою грошей. Як для бензинових, так і для дизельних двигунів, найбільш проблемними є форсунки і паливний насос. Несправні форсунки не розпилюють паливо належним чином, а старий насос не може забезпечити необхідний тиск і об’єм палива.
Також фільтри, розташовані біля насосу і в паливній магістралі, можуть створювати проблеми. Проте їх заміна не є дорогим процесом.
Зазначено, що неправильна робота паливної системи починає призводити до проблем навіть до її повної відмови. Серед перших ознак проблем можна виділити поганий запуск холодним ранком, надмірну шумність, втрату потужності та збільшену витрату пального.
Один з головних аспектів підтримки роботи паливної системи – це регулярне ТО, яке включає заміну фільтрів та перевірку основних параметрів впорскування та вихлопних газів. Важливо звертатися лише до перевірених майстерень з кваліфікованими фахівцями.
Вибір правильного пального також має велике значення. Незалежно від того, що якість палива в Україні не завжди висока, рекомендується заправлятися на мережевих автозаправних комплексах, які гарантують високу якість палива. Наприклад, АЗК UPG пропонує якісне пальне на своїх комплексах завдяки власній логістичній системі та лабораторії контролю якості. Варто зазначити, що якість пального на таких АЗК може бути пов’язана з вищою ціною, але це обумовлено витратами на підтримку якості.
Загалом, регулярне ТО та вибір якісного пального допоможуть зберегти паливну систему автомобіля в гарному стані та запобігти серйозним проблемам.
Актуальною проблемою в сучасний час є якість пального, і в Україні існує велика ймовірність заправитися неякісним паливом. Наявність домішок та забруднень у бензині, який продаватиметься на деяких заправках, може призвести до засмічення фільтрів, закоксування клапанів та розпилювачів форсунок. Крім того, наявність вологи у паливі, будь то бензин чи дизпаливо, може спричинити корозію деталей.
На наслідки від роботи на низькій якості дизпалива можна звернути особливу увагу, особливо в сучасних дизельних двигунах. Високий тиск у системі дизельного палива (до 2000 бар) спричиняє зіткнення частинок забруднень з внутрішніми поверхнями форсунок, що може призводити до утворення раковин. Це впливає на роботу форсунок настільки серйозно, що не всі вони можуть бути відремонтовані. Забруднення також сприяють інтенсивному зношуванню пар тертя у високотисковому паливному насосі.
Дизельне паливо з високим вмістом смол та інших домішок призводить до швидкого забруднення сажового фільтра, що часто приводить до включення режиму його очищення. Це, у свою чергу, може призвести до перегріву форсунок і навіть їх оплавлення. Смоли, які утворюються в циліндрах, створюють сажу та окалину, які забивають мікроскопічні отвори діаметром 0,1-0,2 мм.
Отже, рекомендується уважним автомобілістам завжди заправлятися на мережевих автозаправних комплексах, де відсутній ризик зустріти неякісне або забруднене паливо. Навіть якщо не завжди легко знайти таку заправку, українські мережі таких комплексів присутні і можуть стати надійним вибором.
Використання якісних запасних частин, зокрема паливних фільтрів, має велике значення. Навіть дешевий фільтр низької якості може виконувати свої функції, але з певними обмеженнями. Він може швидко забруднюватися і втрачати ефективність, не дозволяючи пальному пройти легко, або ж надмірно ускладнювати прохід пального, навантажуючи насос. Ця проблема стосується як бензинових, так і дизельних двигунів.
Якщо постійно заправлятися на автозаправках відомих мереж не є можливим, то водіям рекомендується регулярно використовувати присадки для збереження паливної системи. Особливу увагу слід звернути на препарати з м’яким миючим ефектом, які не дозволять забрудненням осідати на розпилювачах та клапанах форсунок. Для дизельних систем також корисними є присадки, які очищують сажовий фільтр і підвищують цетанове число палива.
Варто зазначити, що такі препарати мають свою вартість, і при постійному використанні, імовірно, економічніше заправлятися преміальними видами палива на автозаправках мережі.
Отже, у водія є кілька можливих варіантів дій, які допоможуть зберегти паливну систему свого автомобіля. Перший варіант – не звертати особливої уваги на це, не турбуватися про майбутні наслідки, але потім стикається з витратами на ремонт паливної апаратури. Другий варіант – поглибитись у цю тему, використовувати спеціальні присадки, ретельно розраховувати кількість додаткових препаратів і дійсно відкласти потребу в ремонті на десятки тисяч кілометрів. Але також можна поєднати перші два варіанти: відкласти ремонт двигуна, але не заморочуватися особливими заходами. Єдине, що потрібно зробити, це заправлятися лише на перевірених автозаправних комплексах. Там, де неможливо стикнутися зі шкідливим контрафактним паливом для двигуна і де саме паливо має необхідні властивості для захисту паливної системи.