Стати водієм в Україні буде складніше: які зміни готує МВС
Міністерство внутрішніх справ України знову оновлює правила складання іспитів на отримання водійських посвідчень. Ці зміни спрямовані на підвищення рівня безпеки на дорогах і поліпшення процесу підготовки майбутніх водіїв. Нові вимоги, запроваджені МВС, стосуються як теоретичних, так і практичних етапів іспитів, що, на думку відомства, має суттєво знизити кількість аварій, спричинених недосвідченістю водіїв.
Читайте також:
Як доїхати додому на автомобілі з пробитим колесом, якщо немає запаски: водіям на замітку
П’ять речей, які кожен автомобіліст повинен зробити до осені
Як не можна заправляти машину у спеку: назвали одну небезпечну звичку водіїв
Посилені заходи контролю за теоретичними іспитами
Одним із ключових нововведень стало посилення правил для проходження теоретичного іспиту. Тепер кандидатам у водії категорично заборонено спілкуватися з іншими особами під час комп’ютерного тестування. До того ж, використовувати будь-які джерела інформації, зокрема мобільні телефони, планшети та інші електронні пристрої, також суворо заборонено. Порушення цих правил означатиме автоматичну дискваліфікацію та анулювання результатів іспиту.
Таке посилення пов’язане зі зростаючими випадками шахрайства під час складання теоретичного іспиту. Минулого року було зафіксовано кілька інцидентів, коли кандидати намагалися скористатися підказками через мобільні пристрої або отримувати допомогу від третіх осіб, що ставить під сумнів їхню готовність до безпечного керування транспортним засобом.
Практичний іспит: нові стандарти
Практична частина іспиту також зазнала значних змін. Відтепер кожен транспортний засіб категорії В, що використовується для приймання іспиту, має бути обладнаний щонайменше чотирма технічними засобами контролю. Це можуть бути відеокамери, пристрої для запису аудіо, а також інші системи, що дають змогу фіксувати те, що відбувається в автомобілі. Своєю чергою, транспортні засоби категорій С, С1, D, D1 та їхніх підкатегорій повинні мати щонайменше три технічні засоби контролю.
Ці нововведення запроваджуються для того, щоб унеможливити вплив людського фактору на результат іспиту та забезпечити об’єктивність оцінки навичок кандидатів. Запровадження обов’язкового відеоконтролю також покликане знизити кількість скарг на упередженість інструкторів і забезпечити прозорість процесу складання іспиту.
Статистика: як багато складають з першого разу?
Статистика показує, що з кожним роком кількість кандидатів, які успішно складають іспити з першого разу, скорочується. На даний момент тільки близько 30% майбутніх водіїв успішно справляються з теоретичним іспитом з першого разу. Практичний іспит показує ще нижчі результати – лише 20% кандидатів проходять його з першої спроби.
На думку експертів, така ситуація зумовлена не тільки посиленням вимог, а й недостатньою підготовкою кандидатів. Багато автолюбителів недооцінюють важливість якісної підготовки і вважають за краще обмежуватися мінімальною кількістю годин водіння і теоретичних занять. МВС сподівається, що нові заходи стимулюють більш відповідальне ставлення до навчання в автошколах і зменшать кількість дорожніх пригод, пов’язаних із недосвідченістю водіїв.