Не грюкайте дверима автомобіля: ось що може швидко вийти з ладу
Сильне грюкання дверима автомобіля – звичка, яку багато водіїв переносять ще з автомобілів 90-х і 2000-х років. Тоді двері старих автівок часто потребували додаткового зусилля для їх надійного зачинення, що й призвело до формування такого стилю зачинення. Однак сучасні автомобілі набагато делікатніші щодо експлуатації, і така звичка може спричинити несподівані та вельми серйозні поломки. Розглянемо основні вузли, які страждають при агресивному поводженні з дверима.
Читайте також:
Коли поліції заборонено штрафувати п’яних водіїв: український суд дав відповідь
Чи покарають п’яного водія, який представився поліції іншою людиною
Конфіскація авто не тільки у п’яних: кому з українців загрожує таке покарання
Пошкодження гумових ущільнювачів
Одним із перших елементів, що приймають на себе удар під час зачинення дверей, є ущільнювальна гумка. Ці гумові елементи призначені для забезпечення герметичності між дверима і кузовом, захищаючи салон від проникнення вологи, пилу і шуму. Сильне грюкання дверима призводить до деформації ущільнювачів, що з часом погіршує їхню функціональність. Особливо небезпечна така експлуатація взимку, коли гума втрачає еластичність на морозі, стаючи більш крихкою. У результаті на поверхні можуть утворюватися мікротріщини, які знижують герметичність дверного отвору. Поступово це призведе до того, що в салон почне проникати волога і бруд, що негативно позначиться не тільки на комфорті пасажирів, а й на стані внутрішнього оздоблення автомобіля.
Поломка напрямних склопідйомника
Сучасні механізми склопідйомників є досить складними і крихкими. Постійний вплив вібрацій і ударів під час сильного ляскання дверима може стати причиною ослаблення кріплень цього механізму. У результаті з’являються проблеми з нормальною роботою склопідйомника – вікна починають рухатися повільніше або зовсім застрявати в процесі відчинення і зачинення. У гіршому випадку може пошкодитися трос або електропривод, що потребуватиме серйозного ремонту. Крім того, можливі проблеми з датчиками, які контролюють роботу склопідйомників, що може викликати додаткові збої в системі електроніки автомобіля.
Знос замкового механізму
Замок дверей також схильний до прискореного зносу при сильному лясканні. Механізм замка розрахований на певні навантаження, проте регулярні різкі удари можуть пошкодити його, що призведе до проблем із зачиненням або відчиненням дверей. Найчастіше страждає гачковий фіксатор, який перестає надійно утримувати двері в закритому стані. Це може стати серйозною проблемою, особливо на ходу, коли незачинені двері становлять загрозу безпеці.
Пошкодження електроніки
Сучасні автомобілі оснащені безліччю електронних систем, які контролюють положення дверей і роботу пов’язаних з ними пристроїв, таких як освітлення салону або сигналізація. Кінцеві датчики, встановлені в стійках або дверях, особливо вразливі до вібрацій і ударів. Поломка цих датчиків призводить до некоректної роботи систем – на приладовій панелі може спалахнути попереджувальний індикатор, система сигналізації помилково спрацьовуватиме, а салонне освітлення може почати функціонувати зі збоями. Такі проблеми можуть викликати не тільки роздратування водія, а й вимагати витрат на діагностику і заміну пошкоджених елементів.
Деформація пластикових деталей
Сучасні автомобілі часто використовують пластик у конструкції дверей, особливо в оздобленні салону. Хоча цей матеріал має високу міцність, постійний вплив вібрацій і ударів здатний призвести до його деформації. Тріснуті або деформовані пластикові панелі псують зовнішній вигляд салону і можуть створити додаткові шуми під час руху. Крім того, ремонт пластикових деталей часто обходиться недешево, особливо якщо йдеться про заміну внутрішніх панелей дверей.