Верховна Рада прийняла за основу два законопроекти про «розмитнення» авто
18 лютого 2021 року Рада прийняла в першому читанні два законопроекти про «розмитнення» авто №4643-д і 4644-д. Нововведення покликані вирішити проблему з «євробляхама», повідомляє «Твоя МАШИНА» .
Відносно законопроекту 4643-д, водії, які придбали автомобіль до 1 січня 2020 року, зможуть дешевше розмитнити свій автомобіль в залежності від віку та об’єму двигуна. В цілому, вартість митного оформлення складає 780 євро, а діюча вартість розмитнення – 2091 євро.
Законопроекти поширюються тільки на автовласників, у яких було авто на іноземній реєстрації, ввезене в Україну до 31 грудня 2020 року.
Законопроект №4643-д вносить поправки до Податкового кодексу України, згідно з якими пропонується:
1. Протягом 180 днів з дня набрання чинності нового Закону базою оподаткування податком операцій з ввезення на митну територію України транспортних засобів, що ввозяться до 31 грудня 2020 року, є сума акцизного податку;
2. Протягом 180 днів сума акцизного податку визначається за формулою:
Ставка = ставка базова + Vе + Fe, де
Ставка базова – ставка податку в євро за один транспорт, яка визначається кількістю років з року випуску до року визначення ставки податку і становить:
0-9 років – 0 євро;
10 років – 25 євро;
11 років – 50 євро;
12 років – 75 євро;
13 років – 100 євро;
14 років – 125 євро;
15 років і більше – 150 євро.
Vе – ставка податку в євро за один транспорт, визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння в кубічних сантиметрах на коефіцієнт, становить:
0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС не більше 2000 куб. см;
0,2 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС 2001 – 3000 куб. см;
0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС 3001 – 4000 куб. см;
0,35 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС 4001 – 5000 куб. см;
0,5 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для обсягу ДВС більше 5000 куб. см.
Fе – ставка податку в євро за один транспорт, становить:
для машин з ДВС з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом – 0,0 євро;
для машин з ДВС з дизелем або напівдизелем – 100,0 євро;
для машин з ДВС з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунний механізмом або ДВС з дизелем або напівдизелем і електричним двигуном – 0,0 євро.
Дане положення також буде стосуватися авто, які знаходяться в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.
Відзначається, що положення не діє на машини, які не відповідають екологічним нормам або ввозяться з країни, визнаної державою-окупантом чи агресором по відношенню до України.
Автори законопроекту 4644-д відзначають, що прийняті раніше Закони №2611-VIII, №73-IX і №395-IX не змогли вирішити проблеми з митним оформленням машин.
Тому був розроблений новий законопроект за участю Офісу простих рішень і результатів.
Внесені зміни:
• протягом 180 днів митне оформлення транспорту, ввезеного до 31 грудня 2020 року і який міститься в митні режими тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється в кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію за умови сплати належних митних платежів з дотриманням деяких особливостей;
• звільнення від адміністративної відповідальності за умови дотримання вищевказаних положень та добровільної сплати коштів в розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн);
• протягом 180 днів звільнити від оподаткування ввізним митом транспорт, ввезений до 31 грудня 2020 року і знаходиться в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту;
• протягом 180 днів власник може вивезти за межі митної території України транспорт до 31 грудня 2020 року, якщо не дотримані терміни та вимоги, за умови добровільної сплати коштів в розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн), протягом 7 календарних днів з моменту такої сплати. Вивіз транспортного засобу звільняє від адміністративної відповідальності;
• Кабінет Міністрів України зобов’язаний внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції на заходи, спрямовані на вакцинацію від COVID-19 і запобігання виникненню та поширенню COVID-19, надходжень від податку на додану вартість, акцизного податку, сплачених відповідно до пункту 76 підрозділу 2 і пункту 36 підрозділу 5 розділу ХХ «перехідні положення» Податкового кодексу України та від добровільно сплачених відповідно до пунктів 98 і 910 розділу ХХ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України до державного бюджету фізичною особою коштів;
• Кабінет Міністрів України зобов’язаний ініціювати на міжнародному рівні врегулювання з урахуванням практики відповідних країн питання дистанційного зняття з реєстрації транспорту обміну відповідною інформацією між Україною та державами.