Вживані авто з-за кордону стало невигідно везти в Україну
Величезна пропозиція на внутрішньому ринку і подорожчання старих авто за кордоном створили ситуацію, коли стало дешевше купити аналогічне авто в Україні.
У 2021 році на ринку б/у авто сталося кілька цікавих подій. У першій половині року, коли європейські країни не пускали до себе через карантинні обмеження, ввезення автомобілів з пробігом було можливе лише невеликому колу підприємців. Вони мали постійних представників, купували авто в Європі і автовози, якими ввозили машини в Україну.
Попит на старі авто в Україні був високий, тому цей бізнес був вигідним.
У другій половині року українці отримали щеплення, багато європейських країн дозволили в’їзд, тому додалися і приватні “перекупки”, які почали возити авто з Європи. У той же час одночасно вже з весни 2021, ціни на б/у легковики в Європі почали підніматися. Причин було кілька – бажання європейців пересуватися власним транспортом через страх зараження в громадському транспорті, а також зменшення пропозицій нових авто через нестачу напівпровідників.
Подібна ситуація щодо підвищення попиту і цін на авто була і в інших країнах, звідки українці возять авто – зокрема, в США, Канаді та Кореї. Однак терміни між покупкою в цих країнах і попадання автомобілів на український ринок через велику відстань були довші.
Ввезли в два рази більше
Всього з січня по серпень в Україні привезли близько 311 000 старих авто. Причому якщо в першому півріччі привозили по 26-40000 авто на місяць, то в липні вже 58 000, а в серпні – 51000. Тобто майже вдвічі більше, ніж навесні! Причому мова йде саме про зареєстровані авто, а ввезених без реєстрації в цей період було ще більше.
Ще один фактор збільшення пропозиції на українському авторинку – так звані “евробляхи”. З весни автомобілі, які їздили в нашій країні на єврономерах почали активно розмитнювати за зниженими ставками. Велика кількість з цих машин вийшли на ринок, тобто їх почали продавати. Це автомобілі нижнього цінового сегмента 4000-7000 доларів.
Пропозиція перевищує попит
Таким чином, склалася ситуація, коли ввезені в Україну автомобілі ще не продалися, а ціни на б/у авто за кордоном піднялися. Перекупники автомобілів зараз скаржаться, що пропозицій автомобілів на ринку багато, а покупців немає. Тобто при такій ситуації продавці змушені знижувати ціни, щоб продати ввезені авто.
У той же час якщо поїхати за автомобілем в Європу або замовити авто з аукціону США, то через підвищення цін такі машини виявляться дорожчими, ніж аналогічні наявні в Україні.
Результатом такого стану речей можуть скористатися потенційні покупці, які зараз вибирають собі авто. Їм вигідніше вибрати на внутрішньому ринку через велику кількість пропозицій і ще неабияк поторгуватися. Тобто існує ймовірність, що десь під кінець 2021 або на початку 2022 на українському ринку буде дефіцит привезених машин. До того ж вони подорожчають. Причому мова йде про суми в тисячу і більше доларів за авто, яке сьогодні коштує близько 10 000 доларів і 2-3 тисячі-на більш дорогі авто.
Нестача напівпровідників, що створює дефіцит нових автомобілів, може продовжитися ще два роки, тобто процес подорожчання автомобілів цілком ймовірно затягнеться на цей період. Таким чином, куплене цієї осені авто може стати непоганою інвестицією і майже не втратити в ціні найближчими роками.