Як українців обманюють на СТО: 7 непомітних хитрощів автомеханіків
Автомобільні сервіси часто стають об’єктом насмішок автовласників, яких критикують за незнання технічних аспектів своїх автомобілів та звинувачують автослюсарів у шахрайстві. Насправді, деякі зловживання в сервісних центрах дійсно існують. Ознайомтесь із найпоширенішими схемами обману, які можуть траплятися під час візиту до автосервісу.
Заміна/підміна оливи
Коли ви привозите свою власну якісну моторну оливу до автосервісу для заміни, і ви йдете пити каву, механіки можуть залити вам дешевший варіант, який відповідає лише основним специфікаціям. Ви, ймовірно, не помітите різниці і від’їдете, але механік, який підставив вас, може перекачати оливу з вашої каністри до своєї машини.
“Треба замінити підвіску”
Майстер може показати вам деталі підвіски вашого автомобіля, які здаються пошкодженими, коли автомобіль знаходиться на підйомнику. Хоча підвіска й двигун можуть працювати добре і не створювати проблем на дорозі, ви може погодитися на заміну запчастин і оплатити кілька годин роботи. Те ж саме може трапитися з форсунками або компенсаторами. Автосервісу потрібно заробляти гроші.
“Заміна без необхідності”
Іноді це вчиняють навіть офіційні дилери, але з більшим масштабом: “Ми отримали інструкцію від дилера, в якій зазначено, що потрібно замінити рейку керма, оскільки її ресурс вичерпано. Якщо ви не заміните, гарантію анулюють”. Ви погоджуєтеся, оскільки багатьом людям “гарантія” дуже важлива. Ви розкриваєте гаманець. Що вам ближче: обман без гарантії чи гарантований обман?
Неправильне кріплення
Час у автосервісі цінується як золото. Ніякий механік не захоче витрачати години, намагаючись відкрутити заржавілу гайку. Він просто виріже її разом із болтом, а потім замінить на відповідну деталь за розмірами. Навіть якщо оригінальне кріплення мало клас міцності 10.9, а воно було замінене на 8.8 або 5.6, що з цього? Жоден незадоволений клієнт ще не повертався.
Непідходящі деталі
Часто безвідповідальні механіки не можуть знайти необхідну запчастину і встановлюють схожу, яка теоретично може підійти. Наприклад, вони можуть встановити вихлопну трубу з непотрібним зигзагом, який може видно з-під машини, або встановити масляний фільтр меншого об’єму. Якщо ви помітите проблеми з роботою автомобіля, вам перероблять все правильно. Але якщо ні, ви будете продовжувати їздити так. Все це розраховано на випадок, якщо ви не помітите.
Електрика – це темна справа
Коли ви звертаєтесь до СТО з проблемами електрики, вам можуть запропонувати піти в безпечне місце і випити каву в зоні для клієнтів. Спочатку механік перевірить предохоронний пристрій у блоку, і якщо проблема полягає лише в ньому, він замінить його. Проте він не поспішатиме повідомити вам про це, а складатиме рахунок з десятками позицій, таких як “Заміна проводів”, “Усунення КЗ”, “Збирання-розбирання агрегату”, “Прочищення-мастило”. За логікою механіка, якщо ви не змогли самостійно перевірити предохоронний пристрій, ви не будете перевіряти нічого іншого. Але вам все одно доведеться заплатити за все це.
“Затягувати болти на автомобілі, що стоїть на землі”
Часто під час заміни сайлентблоків механіки не дотримуються цього правила, зазначеного в інструкції, і затягують гайки та болти до максимальної міри лише на піднятій машині. При цьому важелі залишаються в нерозтягнутому стані. Коли машина опускається, важелі опиняються в розтягнутому стані, і сайлентблоки стають надто затягнутими. Це може вдвічі скоротити термін їх служби. Механік, ймовірно, не захоче знову лізти під автомобіль, щоб розкрутити та затягнути гайки та болти згідно з інструкцією. Він просто байдуже каже: “Лінь, не своє – не шкода”.