Чим відрізняється гідропідсилювач керма від електропідсилювача
Керованість автомобіля і його їздові характеристики залежать від рульової системи і, зокрема, від підсилювача керма, який може відрізнятися за типом і конструкцією.
Еталоном в світовому автопромі вважається гідропідсилювач керма, відомий ще з середини минулого століття. Йдеться про систему трубопроводів низького і високого тиску, в яких за допомогою поршневого насоса циркулює спеціальна рідина.
Вона подається на розподільний механізм, пов’язаний з вбудованим в рульовий вал торсіоном. Як тільки ми починаємо крутити кермо, масляні канали в розподільнику розкриваються, і рідина надходить в порожнину гідроциліндра, де вона задіює шток і поршень. З їх допомогою і повертаються колеса. Таким чином масло постійно циркулює в замкнутій герметичній системі по шлангах високого і низького тиску, передаючи енергію на колеса.
Робота електропідсилювача керма забезпечується за рахунок електромотора, датчика крутного моменту і блоку управління. При повороті «штурвала» датчик фіксує дані про обертання торсіонного валу, блок управління тут же отримує інформацію про кількість обертів двигуна і швидкості руху автомобіля, і відповідно до цього в певному режимі запускає електродвигун. В результаті, на малих швидкостях його потужність максимальна настільки, щоб полегшити водієві обертання керма, а на високих, навпаки, мінімальна.
У сучасних автомобілях використовується також електрогідравлічний підсилювач, який являє собою класичний «гідрач», де замість механічного насоса працює електричний.
У всіх типів підсилювачів керма є свої переваги і недоліки, тому відповідь на питання: «Який з них краще?» Буде неоднозначним. Гідропідсилювач відрізняється дешевизною і простотою конструкції, ремонтопридатністю і, що важливо, високою продуктивністю. Не випадково його встановлюють на заряджені авто, повнорозмірні позашляховики і вантажівки. У той же час існують проблеми із зносом шлангів, протіканнями тощо.
Електропідсилювач позбавлений всіх цих проблем, у нього компактні розміри і менша вага. Але в той же час він вразливий на поганій дорозі, де може перегрітися і вийти з ладу. Несправність пристрою загрожує дорогим ремонтом або його повною заміною.