В яких автомобілях найбільше закачує
Найчастіше «морською хворобою», або, як її називають медики – кинетозом, страждають діти. Тому, вибираючи сімейний автомобіль, слід враховувати, що не всі машини при русі провокують у таких пасажирів головний біль, запаморочення, нудоту.
Причина заколисування криється в неузгодженій реакції вестибулярного апарату та органів зору. Саме тому найчастіше дискомфорт відчувається при читанні або при використанні гаджетів під час руху. У цьому випадку мозок на відміну від вестибулярного апарату не помічає зміни положення організму в просторі.
Як правило, симптоми захворювання залежать від швидкості руху, а також різкості, темпу і коливань автомобіля. На все це впливає не тільки дорожнє покриття і манера керування, але й такі характеристики транспортного засобу, як жорсткість підвіски, тип кузова і робота агрегату.
Як показує практика, м’які амортизатори найчастіше стають причиною закачувань, тому що на кожну вибоїну чи горб автомобіль реагує відчутним розгойдуванням. Ситуація ускладнюється, якщо мова йде про великі машини з високим центром ваги. Такі авто менш стійкі при маневрах, схильні до поздовжнього розгойдування на хвилеподібному покритті і сильно нахиляються на поворотах. Тому стережіться високих кросоверів і мінівенів!
Жорстка спортивна підвіска обмежується короткою струсом. Мінус в тому, що така машина відчуває найменші нерівності, які автомобіль з м’якою підвіскою зовсім не помічає.
На щастя, сучасні технології дозволяють добиватися в налаштуваннях амортизаторів «золотої середини». В цьому випадку реакції на незначні і середні нерівності зводяться до мінімуму, при цьому ще й «гасяться» коливання при проходженні напливів, забезпечується стійкість автомобіля в поворотах тощо. А ось на великій ямі або пагорбі такий амортизатор може, що називається, пробити, адже йому не вистачить ходу. Тому подібну підвіску найчастіше класифікують, як жорстку.
В деякій мірі причиною додаткових ривків і поштовхів може бути коробка передач. Причому мова йде не лише про роботу «механіки», яка вимагає від водія вміння поводитися з педаллю зчеплення, але і про роботу «автомата». Зазвичай не дуже вдалими перемикання передач вирізняються застарілі роботизовані трансмісії з одним зчепленням. Вони смикають авто, викликаючи розгойдування і неприємні відчуття у пасажирів.
Ідеальний автомобіль для хворих кінетозом – це седан, хетчбек або універсал з жорсткими, але не спортивними амортизаторами і з сучасним гідромеханічним “автоматом”, де не менше шести швидкостей.
Варто зауважити, що в значній мірі самопочуття пасажирів залежить від водія і його манери управління. Чим плавніші маніпуляції з педалями газу і гальма, чим повільніший розгін і триваліше гальмування, тим менше дискомфорту.