Чому треба міняти моторне мастило в двигуні, навіть якщо воно ще світле
Моторну оливу начебто і прийшла пора змінювати, а вона на вигляд ще зовсім свіжа. Колір – світлий, двигун працює без перебоїв: тобто турбуватися нема про що.
Твоя МАШИНА розповість, чи варто відкладати заміну мастила.
Скажемо так, після значного пробігу новим та свіжим мастило виглядати в принципі не може, тому що процес окислення неминучий. Однак колір оливи деяких виробників все одно світліший, ніж в інших. Але просто тому, що в мастило додають інгібітори окислення. Вони і пригальмовують процес зміни «відтінків сірого».
Окислення швидше проходить в мінеральних мастилах, а не в «синтетиці». Тому «мінералка» і темніє набагато швидше. Загалом, якщо олива на пробігу приблизно 5000 км не потемніла, це означає, що присадок «вбухали» туди добряче.
Щоб виготовити будь-яке сучасне моторне мастило, використовують дві речі: так звану основу і пакет присадок. Останні наділені миючими та захисними властивостями, очищають агрегат від сажі та інших шкідливих речовин. Відпрацьовані гази вимиваються в картер і осідають там, а не на деталях двигуна. Від цього мастило і темнішає.
Якщо після 5-7 тисяч пробігу мастило залишається чистим, це говорить лише про те, що воно – низької якості, захисні функції – слабкі, і продукти згоряння залишаються на деталях двигуна. Згодом це згубно позначиться на роботі силового агрегату. Тому таку оливу треба терміново замінити.