Експерти розповіли, як сучасні моторні оливи «вбивають» двигуни автомобілів
Виявляється, сучасним моторним мастилом можна легко «запороти» двигун.
Нові моторні оливи стають дедалі досконалішими, що дозволяє переходити на невеликі турбовані силові агрегати. Однак використання малов’язких мастильних матеріалів може привести до появи деяких технічних проблем після закінчення гарантії.
Фахівці заявляють, що, якщо інструкція з експлуатації автомобіля вимагає використання малов’язкого мастила 0-W20 або 0-W30 по SAE, це може викликати чимало питань з приводу довговічності двигуна.
Подібні мастильні матеріали часто використовуються для сучасних турбомоторів. Для того щоб проводилася нормальна циркуляція лубриканта іноді зменшується діаметр маслоз’ємних кілець. Мінімізація втрат енергії під час запуску двигуна дозволяє швидше прогрівати двигун при низьких температурах.
Однак мала в’язкість мастила може мати негативний ефект при високій температурі та високій швидкості зсуву. У лубрикантів даної категорії в’язкість знаходиться на рівні 2,6-2,9 одиниць, однак варто відзначити, що при рівні нижче 2,6 підвищується ризик появи сухого тертя в двигунів. Даний ефект може привести до виходу з ладу рухомих частин двигуна.
Також варто згадати і про те, що безліч сучасних автомобілів обладнані системою «старт-стоп», яка глушить мотор на світлофорах для зниження витрати пального. Однак при запуску двигуна в мастило потрапляє невелика кількість пального, що веде до зниження в’язкості. Зниження даного параметра нижче 2,6 одиниць багаторазово прискорює знос двигуна при появі сухого тертя.
Фахівці вважають, що ресурс силової установки розрахований так, що вона не ламається до закінчення гарантії, однак потім малов’язке мастило може спровокувати поломку.
Для того щоб запобігти згубному впливу малов’язкого мастила, можна використовувати оливу більш високої в’язкості – щось на зразок 5W-30 або 5W-40. Однак, з ними холодний пуск при -40ºС буде злегка утруднений, але при цьому мотор буде більш витривалий.